Jak vznikl příběh Piškota a jeho kamarádek

Za každým materiálem stojí konkrétní cíl: podpořit děti, aby četly přirozeně, srozumitelně a samostatně. Představujeme sadu pracovních listů Čtení s porozuměním – Piškot a jeho přátelé, inspirovanou skutečnými psími příběhy z naší domácnosti.

Jak vznikl příběh Piškota

Jsem učitelka a mám doma dva pejsky – Piškota a Lízinku. Občas k nám jezdí i Amynka, psí kamarádka mojí dcery Terezky. Piškot je kříženec australského ovčáka a voříška, miluje vodu a dlouhé procházky. Lízinka je starší yorkšírka – kratší trasy jí vyhovují, ale má přehled o všem.

A proč se jmenuje Piškot? Protože miluje piškoty a Pribináčka. Tři psí osobnosti se postupně proměnily v krátké příběhy a úkoly, které jsou dětem blízké a snadno srozumitelné.

Proč je čtení s porozuměním důležité

  • pomáhá pochopit zadání úkolů a pracovat přesněji,
  • rozšiřuje slovní zásobu a podporuje vyjadřování,
  • posiluje logické uvažování a schopnost vyvozovat závěry,
  • trénuje pozornost, soustředění a práci s informacemi,
  • vede k propojení přečteného textu s vlastní zkušeností dítěte.

Co v materiálu najdete

  • krátké texty o Piškotovi, Lízince a Amynce,
  • otázky k porozumění a jednoduché úkoly,
  • vybarvování podle textu a práci s obrázky,
  • černobílé listy připravené k tisku (nelaminují se),
  • vhodné pro 1.–3. třídu ZŠ (výuka i domácí procvičování).

Jak s listy pracovat

Dítě si přečte krátký text, odpoví na otázky a správnou odpověď označí vybarvením puntíku. Podle informací z textu vybarví obrázek. Listy jsou černobílé a určené k přímému vyplnění (bez laminace).

https://www.sluniva.cz/cteni-s-porozumenim-piskot-a-jeho-pratele/